Tereza Kalvová

Tereza Kalvová

Ahoj,
jsem Terka a s agility jsem začala v roce 2003 s kříženci jezevčíka a jack russella Májou a Quidem. V roce 2006 jsem dostala svou první border kolii Wilíka (oficiální jméno Wilderforce). S ním jsem se velmi aktivně věnovala agility až do roku 2014. V roce 2015 bohužel předčasně zemřel. 
 
V roce 2012 jsem si ale pořídila druhého psa border kolie Pipina, se kterým jsem se agility věnovala do roku pouze chvíli. Z počátku byl Pipin snový pes s krásným odložením (kdo nezná, nepochopí :D), ale postupem času Pipin přestával zvládat závodní prostředí a jeho nervózní chování se projevovalo i v chování k ostatním psů mimo agility. Později se přidal i problém s kulháním, který přetrvává dodnes. Nyní se s Pipem věnujeme hlavně noseworku a dogdancingu. Agility trénink si uděláme občas, s ohledem na jeho zdraví. Miluje, když může běhat na překážkách, ale musí mít upravené podmínky.
 
Od roku 2017 mám ve spolumajitelství fenku kooikerhondje Meky (Moonhaven Twilight Melica), se kterou jsem měla ambice dělat agility, ale vzhledem k tomu, že má Meky velmi silnou reakci na různé zvuky v různou dobu (člověk nikdy neví, jen houpačka je vždy jasná), cvičíme agility v rámci možností. Vrcholem loňského roku byla účast v neoficální kategorii A0 na oficiálních závodech v Děčíně, kde v jiných bězích bouchala i houpačka a Meky zvládla být nedaleko parkuru :).
 
Nyní se tedy s Pipem a Meky věnujeme především noseworku a dogdancingu, ale agility určitě neházíme přes palubu :).
 
V sprnu 2021 do naší smečky přibyl kříženec Axík. Naší hlavní náplní bude nejspíš nosework, ale agility také zkusíme a kdo ví, kam nás cesta zavede :)
 
Více se o nás můžete dočíst na www.wilderforce.webnode.cz.
 

Terka o trenérství

Agility není jen o tom zvládnout nějakým způsobem připravenou trať, ale měl by to být sport, který baví psa i páníčka. Stres by se mu měl vyhýbat. Proto dbám i na dovednosti mimo parkur jako jsou např. odložení, klidné čekání než na psa přijde řada, klidné míjení se s ostatními psy apod. To vše je součástí agility a podle mého to jsou základní kameny, na kterých se dá později stavět. Když půjde majitel se psem na start tratě a ví, že nemá odložení, bude nervózní předem, což znervózní i psa, dále páníček nechce zdržovat tréninkem odložení ostatní, kteří odložení mají, stres stoupá, a už se to celé veze... Trénink těchto dovedností zařazuji do tréninků agility.
 
Osobně mám ráda, když se mi lidská část týmu ozve, že nějakou takovou dovednost potřebují vylepšit. Můžu pak trénink lépe uzpůsobit pro potřeby všech týmů účastnících se tréninků. Řeči typu "to už by ten pes měl umět" u nás nevedu, ale ukážu a vysvětlím postup jak to psa naučit a trénujeme to i na trénincích.
 
Nelibost nad zbytečnou hrubostí ke psovi dávám jasně najevo. Hrubé chování ke psu do agility, ani žádného jiného tréninku psa, nepatří.
 
Poslední aktualizace: 5.1.2022